Eilenpä kävi tuuri. Olin poikaystäväni kanssa kirpputorilla, kun etsimme noppia lelulaatikoista ja käteeni osui jotakin tutunäköistä. Ensin ihmettelin miten schleich rusakko oli päätynyt sinne, mutta sitten aloin katsella sitä tarkemmin. Rusakko oli selkeästi vanha, olettaisin että samanikäinen kuin minun nuorempana ostamani rusakko. En ole vielä päässyt vertaamaan kyseisiä rusakkoja yhdessä, kun toinen on isäni kodissa.

Tämä "uusi" rusakko jonka löysin, on korvista ja selästä harmaa, melekin valkoinen, kun taas se minun vanha rusakkoni on täysin ruskea. Hiukan kulunuthan se on, mutta ilo oli suuri kun sen löysin, ja hintaa tuli vain 30 senttiä! Vuosilukua en pohjasta löytänyt, mutta Portugalissa se oli tehty, ja oranssi täplä tassussaan.
Minun vanhoissa Schleicheissä on yleensä sininen.

Tätä löytöä juhlistin ostamalla uuden rusakon kaupasta, vaikka yleensä keräänkin savannin eläimiä. Tosin kädelliset ja valkoiset tiikerit houkuttelevat minua suunnattomasti... =) Nyt pitäisi vielä saada se puuttuva simpanssi ja ostaa orangit, sarvikuono ja mangustit. Niitä olen haaveillut jo pitkään =) Puuttuukohan muuta...?

Ai niin, ajattelin kunhan saan savannia vähän parempaan kuntoon, niin seuraavaa projektiani =) Mutta ensin rakennan ne savannin puut. Kun nyt savannillani on vain kaatunut puun runko ja heinikko. Heinikon polku on kyllä melkein "kasvanut umpeen", tuli tehtyä vähän turhan tiheä siitä. Noh, kyllä siellä mahtuu leijona kulkemaan =)



1232270588_puput.JPG